טיול פסח 2005
הגב בנחל חדב
היה טיול מאוד טוב, נופים קסומים ומים קרירים
נפגשנו כולנו בב"ש ונסענו לתחילת נחל חדב.
התחלנו ללכת כשאותנו מלווים גלי חום ולהפתעתנו אחרי כחצי שעה התגלה לעיננו גב מים צלול ויפה. כמובן שנכנסנו וציננו את גופנו החמים.
המשכנו ללכת בנחל שהתגלה כמדהים, קירות זקופים משני הצדדים ומשטחי אבן גדולים.
לקראת ערב הגענו לחניון ושם חיכו לנו ארבל, רותם ואחיאב עם הג'יפ.
התחלנו בהכנת האוכל וגם נדב בוגר החנב"ז הגיע משדה בוקר לנחל חדב לשיר עימנו.
שרנו אל תוך הלילה והלכנו לישון.
חנבז"ים וחנש"מיסטים בכניסה לנחל חדב
היום השני
קמנו בבוקר והוקפצנו עם הג'יפים להר המישר.
נזכיר שאזור זה היה צמוד לשטחי אימונים ומצרר של שדמה וכל הימים הבאים היו מלווים בחילופי מטוסי קרב מעל ראשנו.
מדבריו של נווה (הגיאולוג הצעיר):הלכנו בין תקיה לחוואר רוב היום, ראינו הרי משאר וכיפות קטנות, מבצבצות בין גבעות צור המשאש הסנוני.
יש לציין שנכנסנו למתכונת קיץ וזה אומר שהיו שנ"צים ארוכים מלווים בספרו הנפלא של לואיס קרול "עליסה בארץ הפלאות".
עברנו בהר מכביר והגענו למישור גדול מאוד שם שיחקנו פריסבי.
התחברנו לנחל מישר עד החניון שם ארבל חיכה לנו.
בישלנו ארוחת ערב והלכנו לישון לקראת יום אתגרי נוסף.
הסכין בדרך לנחל אבוס
היום השלישי
היה זה יום אתגרי משהו, הוא התחיל רגוע בהליכה בנחל מישר. הגענו לשטח האימונים של שדמה שם פגשנו באומגה ובפסי רכבת ועוד כל מיני צעצועים. ושם התחיל החיפוש לראש ההר. משני צידנו מצוקים אדירים, כולנו מחפשים, מסתכלים לצדדים עד שלפתע קלטו עיני נקב אלכסוני העולה בין המצוקים.
התחלנו לעלות כשהופתענו לגלות חבלי טיפוס משולשלים מראש המצוק.
נעזרנו בהם ועלינו למעלה. (היו אלו חבלים של אנשי שדמה).
הגענו לראש האומגה, שם עשינו פריסת בוקר.
המשכנו לכיוון הסכין המדהימה לעבר נחל אבוס שם עשינו שנ"צ.
הקראנו עליסה כמנהגנו ואחרי החום הגדול המשכנו במסלול עד הר משא אליו עלינו לשקיעה.
בערב עזב אותנו נועם המלווה ובמקומו הצטרף ירון.
באותו ערב עשינו שיחה לחנב"ז ולחנש"מ (הקטע הזה מיועד למי שלא היה בטיול) ובשיחה דיברנו על הבעיות של החוגים. נציין שהיו רק ארבעה חניכים מהחנש"מ ולכן הטיול התבטל וארבל ורותם לא יצאו איתנו. זה מאוד מאכזב ולא לעניין לבטל הגעה ביום הטיול, תבינו שמשקיעים המון זמן וכסף בתכנון טיול גדול, ואיך נוכל לארגן טיול לירדן או לסיני כשמצב כזה קורה?
בנוסף דיברנו על שעת קשר, לזכור להתקשר וכמובן ועדת אוכל שגם אליה חייבים לזכור להתקשר. אם הכל יתקתק כמו שצריך יהיה לכולנו הרבה יותר קל ונעים לפני ובמהלך הטיול.
נווה בגב בנחל מעוק
היום הרביעי
קמנו מוקדם בבוקר והתחלנו ללכת לכיוון הר נקרות. היה טיפוס נחמד והנוף היה עוצר נשימה. לאחר פריסת בוקר ירדנו למעוק של נחל מעוק, בו גילינו להפתעתנו מים והרבה.
לאחר שנ"צ ארוך התחלנו בטיפוס להר בדד. כמובן שלהר טיפסנו בהליכת בדד. עלינו לסכין המטורפת של הר בדד וממנה ירדנו לערוץ שהובילנו לבור נקרות.
הלכנו לרות את המיצד והבור ומשם לחניון לילה, שם חיכו לנו רם ודניאלה.
יחנוק המדבר
היום האחרון
ביום החמישי החלטנו ללכת לפנות בוקר על מנת לחוש את הלילה במדבר. ולכן השקמנו קום והלכו בערך שעה בחושך עד שהגענו לערוץ שנראה לנו תמים אך התגלה בהמשך כאחד המפחידים.
הערוץ היה צפוני לגזם, ערוץ מאוד יפה עם מפלונים שלהם נקבים עוקפים.
אחרי הליכה של כשעה בנחל הגענו למפל ולקבוצה גדולה של בולדרים גדולים. בדקנו את האפשרויות כיצד ללכת ולבסוף לא היתה ברירה אלא לטפס על הבולדרים. עלינו והלכנו בנקב צר על לראש המצוק, בדרכנו להר גזם.
טיפסנו להר גזם ומשם ראינו את כל ימי הטיול, זה היה סיום מעולה. המשכנו לכביש שם אסף אותנו האוטובוס לב"ש.

לסיכום...
היה טיול מעולה לאזור מזרח הרמון והמישר. אזורים שמטיילים כמעט ולא מגיעים אליהם. תודה למי שעזר בבישול הארוחות ולמלווים.
בקרוב חנב"ז לדורותיו 3-6/4.פנו את השבת. התאמנו עצמנו לבגרויות ולכן אנו מקווים שכולכם תגיעו.
אז שיהיה בכיף ובהצלחה בבגרויות. רעות,נדב, רותם וארבל.