טיול חנוכה עריף - כרכום

חנוכה הגיע ואיתו סופגניות, נרות, סביבונים וטיול חנש"מ לפסגות הר הנגב הגבוה- מהר רמון, דרך הר עריף וכרכום להר שגיא.
עלילות החנש"מ בחג האורים
נפגשנו ביום ראשון בעיירת האורות מצפה רמון בלילה קריר (סימן לבאות) והדלקת נרות על גגו של שבט "נקרות" בו ישנו.
ארבל מדריכנו החדש (ברוך הבא!) זכה להתקפה נרגשת של חנשמים סקרנים, ועמד בה בגבורה.
זריחה, אך לא מהר רמון
יום שני
עם שחר נפגשנו עם יוסוף שהסיע אותנו להר רמון בדיוק בזמן לזריחה. אך אבוי! שוד ושבר! הגענו לפסגה וגילינו לתדהמתנו שאין פק"ל תה. שבורי לב ומאוכזבים ירדנו לערוצון מוגן מרוח בו פרצנו בתפילת שחרית סוערת. אחרי חיפוש שהכזיב אחרי האלה האטלנטית של נחל אליאב, ולידתה מחדש של יעל מבטן העץ, הגענו לראש מעלה לוץ לארוחת בוהריים מלאת כל טוב, וירדנו אל חניון הלילה שלנו בו גילינו שרן המנהלן נתקע 5 ק"מ דרומית לנו - מתוך הכחשה עמוקה הלכנו לישון בלי ארוחת ערב. אכן מראות קשים.

שפע חנוכיות ליד המדורה
יום שלישי - פעמיים כי טוב
השכמנו טרם זריחה לטיפוס על האחד והיחיד - הר עריף - פסגה המתנשאת לרום של 956 מ' וצופה על המדבר המתעורר... שם גילינו כי יונתן הצדיק (אמן תזכה לחיים ארוכים ובן זכר!) עמל כל הלילה בהכנת סופגניות ושימח את לבבנו.
מהר עריף המשכנו להר חספס - "מלכת החן", עם ראות מדהימה (בתש עדיין מחפשת את סוריה) ומשם דרך מעלה שגיא לבאר כרכום, לרגע היסטורי - החנש"מ מגיע באור יום.
מדורה...גיטרה...אוכל...לישון...

"ויש כאלה שנשארים כאן..."
יום רביעי - הר סיני
חיפושים אחרי הבאר המיסתורית, טיפוס להר כרכום, סיל טרכיטי במבנה פוריפירי שעבר אלטרציה הידרותרמלית והפך לחרסית קאולין, ציורי סלע, המפל המדהים, הפלציב של חפץ, פריזבי (בעין של זוהר), פרופסור משוגע, רעב גדול, שקיעה מהממת וקר קר קר...

החנש"מ עוקב אחרי הפלציב של חפץ
יום חמישי ואחרון
השכמה באור(הכצעקתה?!) וניווט בוקר אל הסכין של הר שגיא, יונתן מעביר תצפית על סיני ואח"כ הולך לאיבוד, ארוחת צהריים מטורפת וסיום מרגש באמת בשקיעה על הר שגיא- שהותירה אותנו ללא מילים לשיחת סיכום (וטוב שכך - כי איחרנו) וזהו - הביתה...
אין מילים
תודה לכם על טיול מעולה, אתם נהדרים. תודה מיוחדת לכל מי שעזר- חנוך, יונתן, שמואל, יעל ובעצם - כולם.