פעילות קיץ מטורפת 2004
הכרם של שועלי
נפגשנו ביום הראשון אצל האחד והיחיד אמציה שועלי בכרם שועלי שלמרגלות היב"א (זאת עם התאורה היפה). הכרם נמצאת על מישור הרוחות - במפגש בין רכס מחמל לרמת עבדת. כמו ששמנו לב מזג האוויר במישור הרוחות הוא נח ונעים לא רק לנו אלא גם לגפן, ומשרעת הטמפרטורות בין היום ללילה מועילה לגפן ולעינב.
למרות שלא היסתדר לנו לבצור את הענבים זה לא אומר שלא ספרנו אותם, דרכנו עליהם, אכלנו אותם וישנו איתם.
עמדנו על ההבדלים בין הפינו נואר ( הפייבוריט של רותם ורעות) למוסקט ובין השרדונה לחרדונה.
בנינו שירותים אקולוגים מחביות ובוץ, הקמנו זולה למופת, התרחצנו בדולב של ענבים ושיחקנו כדורגל יחפים.
כמו כן ארבל העביר הרצאה מאלפת על עטלפים ( פשוט כולם היו מעולפים מעייפות בהרצאה) ועוד ערב על חיות ארסיות שגרם לכולנו לישון בנחת.
שרדונה מעולה!
בור חמת
עייפים ושיכורים מיין יצאנו עם חנן הפקח לכיוון בור חמת.
בור חמת הוא בור מים מהתקופה הישראלית ושימש כמקור מים למצודת חמת שיושבת מעל לבור. העמקנו את בריכות השיקוע, שיפצנו את תעלות ההטייה והורדנו את הצמחייה מסביב לבור (כן גם את המלוחים והערכובית השבטתטתרירבבכית) וניקינו את גרמי המדרגות היורדים אל הבור .
עכשיו רק נותר לחכות לבוא הגשם ולראות איך הבור יתמלא ויצור עוד נקודת מים לרחצה באזור.
אחרי שעמלנו , הזענו ועייפנו הגענו אל המנוחה והנחלה בשדה בוקר לכמה שעות של בריכה ומנוחה.
שבת בחוות האלפקות
נפגשנו עם מש' דביר ועבדנו קצת על שיקום טרסות לקראת שתילה של בצלים לזרעים. חלקנו עבדנו גם בגינון.
השבת היתה שקטה ורגועה (בסופו של דבר) אחרי שעמלנו רבות לקראתה.
בסופו של דבר היתגברנו על כל הבעיות, היה גבול שבת והיה המון אוכל כרגיל והיו אלפקות וטיילנו למכתש ובמוצאי שבת התארגנו וחזרנו לבור חמת לישון שם ולהתחיל טיול יום למחרת.
הטיול
יצאנו מקודם בבוקר מבור חמת והלכנו לעבר התצפית על מכתש רמון, משם המשכנו לכיוון נחל כביר. בדרך עברנו ליד בור מים נוסף וגם ראינו שני נחשי ארבע-קו, ירדנו לכיוון נחל כביר עד שהיגענו למאגורת כביר , שם התרחצנו בשקתות של הצאן ועשינו את הפסקת הצהרים בגב כביר - נאת מדבר יפיפיה.
אחרי ארוחת הצהרים המשכנו וטיילנו על השלוחות היפות של הר הנגב הגבוה, ירדנו לנחל דורבן וישנו במפגש הנחלים דורבן,קוצן ועקרב.
בבוקר למחרת התעוררנו ליום חדש ויפה וטיפסנו למצודת גזרון המשקיפה על כל נחל עקרב, המשכנו ללכת בנחל עקרב ומשם הגענו ל"חנות" אותו מיבנה אבן בדואי ישן אשר היה מנקז אליו את כל תושבי האזור של אז בכדי לכנות מצרכים.
שם היתה הפסקת הצהריים ומיד אחריה, בגלל מחסור במים, המשכנו לבורות לוץ וראש אילות.
אחרי לילה בחניון של בורות לוץ המשחנו לבוקר בבוסתן בנחל חורשה ומשם ירדנו לנחל חורשה כשבדרך אנחנו בודקים מטמירים ללא הפסק, משם לנחל ערטנית שם יעל קשרה לשטריקרון הקטון את השרוכים לעץ ומשם לנ.ג 921 והליכת בדד על הרמה עד לראש חורשה וחזרה לבורות לוץ.
בערב פגשנו המון פקחים שהביאו המון בשר וספגטי - דבר שיצר אצלינו קצת דילמות ומכל הצדדים כולל המדריכים יצאנו קצת לא בסדר, דבר שהשאיר אותנו במתח גם ביום שלמחרת.
למחרת ירדנו לנחל אשחרים או לפחות ככה חשבנו משם השתלבנו לנחל אליאב בו עשינו את הפסקת הצהרים ועלינו עד לאחת הנקודות היפות בנגב ה1005. משם ירדנו מהר מהר לחניון של הר עידו הקבוצה שלי ( ארבל) שהיתה מאחורה זכתה למפגש מטורף עם אחד הנחשים הארסים שיש לנו בנגב וזהו שפיפון הנגב.
לילה קצר בחניון ובבוקר שלמחרת עלינו להר עידו ירדנו למכתש רמון עצירה קטנה בקניון הפריזמות ועלינו לעבר המצוק הצפוני של מכתש רמון שם עשינו את הפסקת הצוהרים תוך כדי שאכלתם שזיפים רקובים ושמואל פתר תרגילים ארוכים במתמטיקה, משם המשכנו על המצוק עד להר רמון ומשם עייפים מאד המשכנו מרוצים הביתה.
שמואל בג'ריקן
רצינו לומר תודה לאמציה, לחנן, לארז איתן, לאיתי ינאי, לאורי, לחגי נוימאיר, לאיתי הררי, לרם, לחנב"ז ולכם.