שבת בקיבוץ שלוחות.
המהפך.
בתאריך 27-29/3/03, כלומר שבועיים בלבד לפני טיול פסח, התכנס חוגנו למסע צליינות בצפון הארץ במטרה מוצהרת לחזק את ידי המאמינים מהצפון.
החוג התכנס בקיבוץ שלוחות כבר ביום חמישי בערב ,תוך פתיחת מסורת חדשה של טיולי חמשוש, ובכך החלה לה שבת בקיבוץ הדתי שלוחות אשר הייתה שבת חשובה ותיזכר בעבור כמה וכמה סיבות טובות.
משמאל:יהודה בסביבה ירוקה.
הוקרה עמוקה והורדת הכובע...
הרבה הערכה לכל המשקיעים שהגיעו לשבת צפון רחוקה ( הכוונה כמובן לדרומים) בהפרש קצר של שבועיים מהפעילות הבאה, נוכחותכם הייתה חשובה כאות הצדעה לצפונים שלנו, אשר לרוב משקיעים הרבה מאוד בשביל להגיע לכל מקום דרומי ככל שיהיה.
ואחרי דברי השתפכות אלו נוכל לעבור בצהלה לתיאור שבת מופלאה בצל הרי הגלבוע ( אולי הרי גלעד).

טיול פריחה.
בשבת מיוחדת זו נפתחה מסורת חדשה של הגעה מוקדמת ביום חמישי ערב או שישי בוקר ולהספיק לעשות טיול בסביבה לפני כניסתה של המלכה.
הפעם ניתכנסנו בקיבוץ שלוחות בערב חמישי ושעת בוקר שישי מוקדמת להחריד עלינו על הסעה שלקחה אותנו להר ברקן.
ירדנו אחד-עשר מופלאים לתצפית ולפת שחרית מפצה.
בהמשך היום ירדנו דרך שמורת האירוסים לכוון נחל יצפור כאשר הדרך מלווה בפריחה מכאיבה לעיניים בצבעיה ובעושרה.
לאחר הירידה בנחל יצפור גילנו להפתעתנו את המושג "מעיין לא משהו" מפי יהונתן רותם כשנשימתם של הדרומים נעתקה אל מול כמות המים.
שבית הבראה - (חידוד לשון לא מוצלח).
לאחר טבילה של אושר בעין מודע ( המדווה) הגענו להתארגנות לקראת שבת לקיבוץ.
הגענו לאכסניה ,התקלחנו, התלבשנו,ראינו מבצע סבתא, התפללנו ואז כהלומי חלום שהתגשם צעדנו מלאי התרגשות ונוזלי ריר לכוון החדר אוכל לארוחה בשרית מלאה שכללה עוף אורז וביזבז. בכינו מרוב אושר.
לאחר הארוחה התפננו למעט תרבות במועדון הנוער של שלוחות כאשר נצר, חבר של ג'רמי (מי אלו?), מתגלה כיריב עיקש לבנות החנ"שמ בתחרות שירי צפון. היה מוזר מאוד.
לינה בחדרי אכסניות על מיטות ומזרונים היה קשה להתעורר.
אליענה והצב.
שבת בבוקר המון קפה...
קימה לתפילה וארוחה בעמק היפה של בית שאן כשמזג האויר מפנק אותנו בימי אביב מקסימים.
לאחר תפילה נפגשנו עם גידי יהב איש צבא בעבר יועץ ביטחון בהווה ומתראיין לתוכניות טלויזיה זולות בעתיד.
גידי שוחח איתנו על עירק ( תקופת המלחמה למי שזוכר) ועל ערבים באירופה ועל אטום ועל מלחמות בעתיד של המיזרח התיכון ועל הסיכוי הדל לשלום והיה מעניין מאוד. החלטנו שהוא פסימיסט, ועברנו הלאה. שמחים ואופטימים המשכנו את יומנו לכוון קיבוץ עיו הנציב לביקור שבת במעיין המדהים שלהם .
לאחר המעיין עשינו טיול דרך התל לכוון שלוחות .
בסוף הטיולעשינו שיחה על נושא חקלאות ,והרלוונטיות שלה בארצנו, שהעביר לנו אלמוג. מיד לאחר מכן ,בלחץ הזמן המקובל שלנו, עשינו סעודה שלישית ושיחת סיכום.
נסענו הביתה.

מימין:ה ירידה בנחל יצפור.
סיכום.
שבת שלוחות הייתה מלאה פעילויות וחויות טובות .המטרה העיקרית שלה , להכיר את הצפונים ושהצפונים יכירו אותנו עלתה יפה.
מאז מרץ אנו נהנים מנוכחות קבועה ונאמנה של חברים מהקיבוצים בצפון וזהו אושר גדול לחנש"מ. ברוכים הבאים.
לכל הערות תוספות ותמונות נוספות מהטיול ומלפני השבת אני אשמח שתפנו אלינו לשיפורים.
דרך אגב אנחנו נשמח במיוחד לתמונה של החנש"מ במדווה , ואנחנו יודעים שיש לכם.
להתראות בעוד שבועיים בטיול פסח.