פעילות קיץ 2002.
מה היא פעילות הקיץ.
אחת לשנה נפגשים שני חוגי הנוער של שדה בוקר לעבודה משותפת אשר עוסקת בתרומה קהילתית או עשייה חברתית כלשהי.
השנה הזאת נרתמו החברה לעבודה בשמורת נחל השופט בשיתוף עם עמותת לוט'מ.
עמותת לוט'מ עוסקת בטיילות לאוכלוסיות מוגבלות והיא יושבת בחוות עמק השלום אשר בשמורת נחל השופט ליד יוקנעם.
אך לא על ההתנדבות לבדה...
בכל פעילות מתווספת גם פעילות של טיול ושבת והשנה עשינו שבת באוהל הבדואי של בס"ש שדה בוקר (שבת שכולה חול) וטיול מרשים בהרי אילת.
אז מה היה לנו.
בשמורת השופט עסקנו בניקיון מעיין ,עין אמי, בפריצת שבילי גישה למוגבלים , בניקיון אקולוגי ( הוצאת זוהמה, בשמה המלא.) מנחל השופט ובניכוש תרסות חקלאיות בחוות עמק השלום.
עבודות רס'ר אלו ניקבעו לפי צרכי העמותה בתיאום ובעזרת רשות שמורות הטבע והקק"ל ועלינו להודות.
משמאל: פריצת שבילים נחל השופט.
מפגשים חלומייים ( לא כולם ישנו).
במהלך השבוע של העבודה פגשנו מספר אנשים ששינו חיינו.
עמוס זיו ראש עמותת לוט'מ וחבר אישי יקר של חמוטל.
סלמאן אבו רבון- פקח רשות שמורות הטבע בצפון. אשר דיבר איתנו על זה להיות דרוזי בחברה הישראלית.
פגשנו את אהרון מקיבוץ הזורע שאירח אותנו לשיחת ראשונים ומלון קר.
ו לסיום התלהמנו עם יערן ראשי של קק"ל בצפון אשר שיכנע אותנו כי אורנים זה טוב.
היה משכיל ומעניין לאלה שלא הזילו ריר על עצמם.

משמאל: דילול יערות בהשראת הקק"ל.
שבת מצפה.
לאחר שבוע עבודה חם ומגניב נסענו כולנו למצפה רמון שם נכסנו לבס"ש הר הנגב המדהים והתארחנו באוהל הבדואי שלהם.
אחרי הכנת ארוחת שישי על מדורה קיבלנו את המלכה מקולחים לראשונה מזה שבוע .
בערב שישי העברנו פעילות חלומות אשר הכניסה אותנו באופן חלק למיטות.
ביום שבת בבוקר לאחר סיור על אזור המצוק של המכתש ביקרנו בחוות הבודדים של זיו ספקטור אשר דיבר איתנו על מצפה רמון, תרבות הצריכה, פרוייקטים חינוכיים ועל תיירות בנגב.
בסוף השבת נסענו להר ברך בצפון הרי אילת ללינת שטח ויציאה לטיול בהרי אילת ביום ראשון.
משמאל:תצפית מהר ברך על בקעת תמנע.
לטיול יצאנו.
טיול בן שלושה ימים לאזור הרי אילת בחודש אוגוסט יכול להיות חויה מפתיעה בעוצמתה .
ביום ראשון טיילנו מהר ברך לכוון נחל מילחן.
ביקור בבאר מילחן והמשך לכוון בקעת עובדה ללינת לילה נקודות לזיכרון ולציון- באר מילחן אשר עשתה את הפסקת הצהריים למשהו בהחלט ניסבל ,ביקור בנחל עובדה וכניסה לחושך עם נתק של הכוח , מישהו ראה את עמליה וחיים?
מימין:חגית יוצאת מבאר מילחן.
וביום השני.
עלייה לכוון מצוק העתקים דרך נחל צאלה נחל זוגן וירידה לנחל עישרון .חנית צהריים בנחל שחרות והגעה דרך נחל רעועל לכוון בקעת עובדה ולכוון נחל כסוי.
ראוי לציון ביום זה את זבובי הענק של נחל עישרון, את חיים המתרוצץ מחוץ לצלייה סופק כפיו ומטיח בשמים קריאות שבר המתיחסות לטמפ' המקומית , מחזה עצוב וקורע לב.
ניזכור את מקדש הנמרים הכלקוליתי כמובן את הדיונות הגדולות של חולות כסוי.
משמאל:חולות כסוי.
פעמיים כי טוב ..אלק.
היום השלישי שהיה אמור להיות הסיום המאושר של כל פעילות הקיץ שלנו החל בתרגיל העוקץ המפורסם של מולי ועומר שלוי אשר בתושיה רבה זיהו את המתעתד לקרות בהמשך היום והפילו עצמם פצועים עוד בבוקרו ,את שאר היום בילו מוטלים מתחת לגשר מחכים לאיסוף ומתחבאים מנשרים.
המשכנו להשתרך לכוון הר גרופית והר איה כשאנו מצליחים לאחר לאוטובס רק בשעתיים. הגענו בשעות צהריים של שרב קשה אשר הטמ'פ בו הגיעו לפי הערכות מומחים(שטריקרון) עד 500 מעלות.
את סיום היום הטיול העברנו בברכות הגבס של מכתש רמון בכדי להחזיר את מצב החלבונים שלנו לתיקונם.
סוף דבר בתפילה תחילה.
סיום.
נשמח לקבחל, הערות, תיזכורות, תמונות ותוספות שלכם לגבי הטיול
וכל תוספת תמונה או זיכרון לתיעוד יתקבלו בברכה.
ניתן גם לתקן טעיות של העורכים שנגרמות מפאת זיכרונם הקצר הניגרם מפאת גילם המופלג.