טיול חנוכה 2004 חנב"ז- חנש"מ
טיול למדבר יהודה
טיולנו התחיל במוצ"ש בב"ש, משם יצאנו לכיוון נחל משמר.
הגענו באישון לילה וכמובן שלפני שהלכנו לישון הדלקנו חנוכיה לתפארת מדינת ישראל שהכינה עמליה מהחנש"מ.לשמחתנו זכינו לשלושה מלווים בנשק בטיול הזה ואנו נשמח שיבואו בהמשך.
היום הראשון- נחל משמר
קמנו השכם בבוקר, אולי מוקדם מידי, התארגנו די מהר ולהפתעתנו הרבה גילינו הרבה פרצופים חדשים שרובנו לא הכרנו.
לאחר תפילה יצאנו לדרך והתחלנו להכיר יותר לעומק.אכלנו הרבה מטבעות שוקולד במהלך הטיול היות וזה הדבר שהכי מזכיר לאנשים את חנוכה. הגענו לעין משמר והנועזים מביננו נכנסו למים שהיו בערך בטמפ' של 7 מעלות. מי שנשאר מחוץ למים הסתלבט עלינו (רעות ורותם) בניסיון למצוא את היעד הבא.
לאחר הסבר שקיבלנו מארבל על מדבר יהודה התחלנו בטיפוס לראש מעלה משמר.שם צפינו על מערת המטמון ושמענו מעלילותיו של אריק ובנץ'- סיירי הפלמ"ח מעד סלע.
המשכנו לכיוון מעלה צאלים כשאת דרכנו עברו די הרבה מטיילים, בתוכם גם כפר הנוער מנוף. השעה היתה לפני שקיעה והנוף היה עוצר נשימה- ים המלח והרי מואב. ירדנו את מעלה צאלים והגענו לחניון לילה של נחל צאלים. בחניון חברו אלינו שולמית וירדן ועמליה פגשה את בני הנוער של אלון שבות שתרמו לנו סוכר ואנו מודים להם על כך. כמובן שלא שכחנו להדליק נרות חנוכה מלווים עם מיטב שירי החג. בערב סביב המדורה מדריככם היקרים פתחו בחידון חנוכה משעשע, אחריו המשכנו לשיר ממיטב שירי ארץ ישראל האהובים.

היום השני-נחל צאלים
ביום שני קמנו בבוקר ויצאנו לדרך, נפרדנו מגל לשלום אך עד מהרה הוא שב אלינו. היעד הבא-חניון לילה ברכת צפירה.
עלינו בנחל צאלים, טיפסנו בגיא סלעים- אחרי הטיפוס כולנו הבנו את משמעות שמו של הגיא. הגענו לגיא בהק, ושם נגלו פלגי מים זורמים וגבים גדולים מכל עבר, כולכם התחננתם להיכנס אך הסכמתם לחכות לעין נמר. כשהגענו לעין נמר המים היו די נמוכים אך עד מהרה גיליתם את הפתח הסודי של המערה שהובילה לבריכה עמוקה שוצפת וגועשת. בלית ברירה נאלצנו לעזוב את המקום כי הזמן דחק בנו להמשיך ועלינו לשביל שהוביל אותנו להליכה יפה מעל המעוק של נחל צאלים. בדרך פגשנו מטיילים נוספים, מיטב בני הנוער. הגענו לברכת נעמה ושם רק יהודה היה האמיץ שהעז להיכנס למים.
נהננו מארוחת הצהרים שהיתה טעימה והתחלנו בטיפוס על מעלה נעמה.
לאחר טיפוס מיגע אך יפה הגענו לראש המעלה והתרשמנו מהנוף.
המשכנו באור אחרון עד החניון לילה שם התמקמנו וחיכינו לג'יפ.
יובל הגיע עם לילה כמובן והתחלנו לבשל ארוחת ערב, בנקודה זו נציין שארוחות הערב היו מצויינות, תודה לכל המבשלים והעוסקים בדבר.הסופגניות יצאו מעולה והיו קינוח מושלם.
נסענו להביא את גל מהתחנה המרכזית בערד לאחר יום נסיעות מפרך, הדלקנו נרות חנוכה והלכנו לישון עייפים אך מלאים.

היום השלישי- נחל צאלים עליון
את יומנו השלישי התחלנו בהליכה לכיוון הר צפירה, לעיננו נגלו סימני הבדואים באזור. פרסנו ארוחת בוקר, איך אפשר בלי,ולאחר תפילת הבוקר המשכנו במסלולנו לכיוון נחל צאלים עליון.
אף אחד מאיתנו לא שיער מה עתידות עיננו לראות בעוד מס' דקות. כשהגענו לואדי פנינו ימינה במורד הנחל ונכנסנו לתוך מעוק מדהים ביופיו עם גבים עצומים דמויי אמבטיות. רחצנו במקום למרות הקור, שוב לא היה אפשר לעמוד בפיתוי, והמשכנו במעלה הנחל. במעלה הנחל הכנו ארוחת צהרים, ניסינו להכין מעט אורז בקומקום היות ושכחנו את הסיר ובסה"כ היה אוכל טעים.
מכאן התחיל שלב הניווט, טיפסנו לאוכף לכיוון נחל עדשה ובעזרת כולם התאפסנו על מיקומנו והמשכנו הלאה. מעל ראשנו עברו מטוסי קרב ללא הרף וכמובן שהדבר שימח מאוד את דוד שניסה לצלם אותם בכל פעם. הגענו לדרך ג'יפים, פגשנו עוד מטיילים ולצערנו לא הספקנו להגיע לברכת צפירה, אך אל דאגה זו רק סיבה לחזור לאזור מתישהו.הגענו לחניון והמשכנו בקריאת הסיפור על אריק וחבריו. לבסוף הגיע הג'יפ ויש לציין שהיה מצוייד בכל האוכל שנשכח במהלך השבוע, מה שאומר שהיה לנו הרבה מאוד אוכל.
ארוחת הערב היתה אחת הטובות, מרק מעולה, ספגטי, ניסיון להכנת לביבות וההפתעה הגדולה סופגניות חמות ומתוקות.נפרדנו לשלום מהמלוות תמר ונועה וגם מעמליה והלכנו לישון.
היום האחרון- מברכת צפירה למצדה
ביום האחרון החלטנו לעלות לזריחה מהתצפית הקרובה, לכן קמנו בארבע בבוקר- משימה לא פשוטה עבור חלק מאיתנו. עלינו לתצפית וחיכינו לזריחה. לאחר תפילת הבוקר פרסנו עוגות ועוגיות עם תה וקפה ולא נשכח שבנקודה זו ראינו את הצבוע שרץ מתחתינו.
המשכנו בהליכה לכיוון מעלה ענבה ושם סיימנו את הסיפור על אריק ובנץ', להזכירכם הסיפור הסתיים במכתב שחלקו הלך כך: "ראית יעלים שותות מהנחל? לא? אני כן!" וכך המשיך המכתב כולו. המשכנו לכיוון מצדה כאשר הבחנו במזג האוויר שהלך ונהיה מעונן וסגרירי. כולנו ציפינו לשיטפון, במיוחד עמית שרצה לחזור לנחל צאלים לראות שיטפון. הגענו לחניון המערבי של מצדה ועלינו דרך הסוללה מלווים בעשרות חיילים. הסתובבנו קצת למעלה וירדנו דרך שביל הנחש שהיה חלקלק מהגשם שהחל לרדת. עוד לפני שהספקנו לעשות שיחת סיכום רובכם נסעתם וחבל. עשינו שיחת סיכום עם הנשארים ורק שתינו, רעות ורותם, נשארנו לחכות לאוטובוס לב"ש.

לסיכום...
היה טיול מעולה, עם הרבה מים, השילוב של שני החוגים היה מוצלח לפי דבריכם והאווירה היתה טובה.
תמונות של הטיול יגיעו בהמשך לאחר פיתוח הפילים. טיול הבא יהיה כנראה בשבת הראשונה של פברואר היות וכל השבתות תפוסות לי. בקשר לחנש"מ- לכם יש שבת בעוד שבועים באדרת. עד אז- תעשו חיים.