טיול חנוכה 2007

טיול חנוכה   5 ימים  19-23/12/06  על דרך הבשמים .........

היה טיול מטורף סך הכל הלכנו 82 קילומטר ט-ר-ו-ף

אז ככה-  נפגשנו בחופש חנוכה, יום שלישי, על תחילת דרך הבשמים, כולם ירדו בתחנת אוטובוס במושב צופר בערבה. התחלנו את הטיול קצת באיחור היינו 16 כולנו ביחד. הלכנו על דרך ג'יפים עד למואה, שזו תחנה על דרך הבשמים הנבטים. יש שם חאן נבטי עתיק, ומצודה רומית. לא היה לנו שם הרבה זמן להתעכב ופשוט המשכנו לכיוון הר דרגה, תצפית מגניבה, אכלנו שם צהריים והמשכנו ללכת לכיוון הר משא שתחתיו ישנו בחניון לילה, שם חיכתה לנו ההטמנה(מים, עצים ואוכל), הדלקנו מדורה שאכן היה בה צורך רב, כי היה כל – כך קר, התחממנו, בישלנו, אכלנו – וואוו אוכל מדהים לכבוד חנוכה הכנו לביבות בטטה, משהו בסט, ועוד כמה דברים, כל הכבוד לענבל ונועם שהיו ועדת אוכל. שזה חתיכת משימה קשה לטיול של חמישה ימים, והם היו תותחים! סחתייין!

קמנו בבוקר שגילינו שיש קרח  בבקבוקי מים שהיו בחוץ הבנו שבאמת היה קר מאוד,

אבל בקטנה,

יום רביעי- יצאנו לדרך, לכיוון נחל אבוס, נחל מדהים מלא בשיטים ורתמים, בעצם ירדנו עכשיו מדרך הבשמים עצמה, אך הופ, חזרנו אליה כי הגענו דרך ערוץ הגבים לבור נקרות. בור מים עתיק שאגר מי שטפונות, נמצא על דרך הבשמים. משם המשכנו ללכת צפונה על דרך הבשמים עצמה על התוואי המקורי, כמה יפה היה הנקב הדרוך, והרוג'ומים הענקיים.

ירדנו עם הדרך לחניון לילה "מפער נקרות" במכתש רמון, שם שוב חיכתה הטמנה,

אכלנו ארוחת ערב חריפה, היה לוהט! לילה טוב J

יום חמישי- קמנו בבוקר מוקדם מאוד מאוד, כי יום ארוך לפנינו, התחלנו ללכת בחושך, נחל ארדון האדום והמדהים, ראינו דייאקים. נכנסנו למכתש רמון והתחלנו לחצות אותו לכיוון צפון על דרך הבשמים המקורית כשאבני מיל רומיות מציצות מדי פעם.

היה כייף לראות בדרך 3 פראים (חמורי בר) שעשו לנו פוזות למצלמות.

הגענו לקיר הצפוני של המכתש והתחלנו לעלות את מעלה מחמל הרומי, בסופו הגענו למיצד מחמל ששמר על המעלה (אגב בעבר החנב"ז עזרו בשחזור האתר)

משם המשכנו לכיוון נחל חווה, ירדנו בסדקים, וואוו היה טירוף, גם אכלנו שם צהריים.

משם המשכנו מהר לגבי חווה, שהחבר'ה יספיקו להכנס למים לפני שיהיה קר מדי.

והבנים כמובן נכנסו, ואכן היה להם קר. לא נורמאלים.

עלינו למעלה לחניון לילה מעל נחל חווה, גם שם חיכתה הטמנה.

פגשנו שם את יובל סלע (מנהל הביס"ש) שבא עם הג'יפ , הוא הביא איתו כמה חניכים ולקח איתו כמה חניכים שרצו לבוא רק לימים הראשונים של הטיול.

אכלנו, הלכנו לישון. לילה טוב J

יום שישי – יצאנו לכיוון צפון, עברנו את חרבת שרב (אתר מוסלמי עתיק), ירדנו את מעלה שרב, הגענו לעין שרב המדהים. המשכנו למעלה נחש צמא, עלינו אותו, הגענו למנהרה המטורפת, שם אכלנו צהריים. תצפית מדהימה. היתה הדרכה שרותי ולוטי העבירו. על בשמים – פעם - והיום וגם דיברנו על הנבטים, על הבשמים ועל הדרך.

משם המשכנו לעלות עוד קצת ואז פנינו צפונה לכיוון מעלה זיק, ירדנו את מעלה זיק של הקצ"אא (קו צינור אילת אשקלון) הגענו לחניון לילה של עין זיק, שם פגשנו את חונג'"ו

(חוג נוער של ביס"ש גולן חרמונים) שהם ממש חבר'ה אנרגטיים ונחמדים. ישבנו איתם קצת. בלילה עשינו שמירות, יחד איתם.

יום שבת- היום האחרון של הטיול, יצאנו בבוקר לכיוון עין זיק, עלינו למעלה בשביל המכונה – הנפוליון, איתו הגענו לעין עקב כאשר גשם מתחיל להכות בנו, היה כייף, קיווינו שיהיה שיטפון, אך בסוף לא יצא L

בעין עקב כמובן החבר'ה שחו כרגיל, אפילו שהיה קור כלבים וגשם, משוגעים, כבר אמרנו.

המשכנו משם לכיוון המדרשה, בדרך עברנו דרך החבית השורקת. והסלון- שם התחולל משחק מתנחבלים מטורף, ואז עייפים ותשושים מהטיול עלינו את העלייה האחרונה לעבר המדרשה, הגענו ישר לקבר בן גוריון- שם להפתעתם ה"גדולה" של החבר'ה חיכו סופגניות. כמה מילים על בן גוריון, על הנגב ועל הנבטים.

ואז עוד הפתעה, אבל באמת גדולה. 2 חדרים באכסניה למקלחות.

אז אחרי שכולם היו רחוצים ונקיים ישבנו לבסוף לישיבת סיכום בחדר צוות של הביס"ש לסיכומו של טיול מטורף בכלל.

ואחרי שהסכמנו שהיה טיול א-ד-י-ר שענה על כל הצפיות. יאלה לאוטובוס.