פעילות פסח 2003
אי אפשר שלא לחטוא לסמנטיות הקלילה של השוואת טיולי מדבר בפסח ליציאת מצריים ואכן כך היה.
"ועתה נלכה-הא דרך שלושה ימים במדבר ונזבחה לה' אלוהינו"
שמות ג' פס י'ח.
צפוף פה!!
בניגוד לטיול פסח של שנה שעברה טיול זה אכן היה נראה כמו יציאת מצריים עם 20 חניכים ,עשרה בוגרים שלושה מלוים שני מדריכים אאאחד מנהלנינו.
כשאלה מתפרסים ומתחלקים על שבת צופר וטיול באיזור הנגב המרכזי . למעשה טיול זה הזכיר את טיול חנוכה אך מצידו המזרחי של כביש 40. דומה אך שונה.
החנש"מ על ה 529 בזריחה של היום האחרון.
שבת צופר.
התאריכים של חג הפסח הקשו עלינו לטייל 4 ימים רצוף. לכן החלטנו לנצל להסתכל על הצד החיובי של המצב ולהתחמק מנקיונות הפסח. כך מצאנו עצמינו נפגשים לשבת ולטיול לפני ערב הפסח.בעיה יחידה , התיק לא הוכשר ונשאר מחוץ לבית עד צאת החג( כן בטח).
וכך נפגשו החנש"מ והחנב'ז (שוב כפיה דתית) לשבת משותפת בישוב צופר אשר בערבה התיכונה.
לכבוד השבת באו בוגרים רבים לכבד אותנו בנכחותם ויצרו אוירת שבת נהדרת. אפילו הובא ספר במיוחד מהישוב הסמוך, מרכז ספיר.
את השבת התחלנו בפעילות קולינרית ולאחר מכן בפעילות ערב בנושא פסח שקרסה מחוסר עניין לציבור ( רישמן זה משעמם...!!!)עמכם הסליחה.
בשבת נפגשנו עם תושב צופר אשר דיבר איתנו על ההתיישבות בערבה החקלאות והקשיים של לחיות במקום כזה מבודד. הציבור גילה ענין רב.
לסיכום השבת יצאנו לטיול רגלי לכוון החאן הנבטי במואה והשכלנו קצת מתוך הצגות תאטרליות מביכות והרבה מהסברים של שטירקר הגדול וחיים . תודה למדריכי הר הנגב שגרמו למדריכיהם נחת בהמשך השושלת .
סיכום ונסיעה לשטח במוצ"ש.
צולם ביום חול . בירידה מהרי המישר.
טיול סוף כל סוף.
לאחר החלפות פרידות והצטרפיות יצאנו לטיול.
את הערב של מוצ"ש בילינו במפער נקרות תוך שאנו חוטאים ופושעים
בעיני החוק ובעיני עצמנו ועושים ( בלית ברירה ומבלי הרבה מחשבה )הליכה לילית בשמורת טבע מוכרזת.
אנו מתנצלים שהפכנו נשמות רכות וטהורות שמותכם לעברינים שלא מידיעה אך אנו מבטיחים שהלקח נלמד והדבר לא ישנה. אתם יכולים לסמוך עלינו. באמת נו.. נשבעים לכם...
וכך לאחר הליכה קצרה ולינה קצרה לא פחות יצאנו ליומנו הראשון בטיול. ביום זה טיפסנו את ערוץ התאנים לכוון רמת גזם ומשם ירדנו לנחל המישר הגדול לארוחת צהריים. משם טיפסנו להר אבוס אשר הוא חלק ברור ממצלעות שבר החדב . לאחר מכן טיפסנו לתצפית יפה על נ.ג 580 לעת ערב. סיימנו בשעת חושך מאוחרת לאחר חיפוש קצר אחר חניון הלילה בנחל מישר.
זיכרונות יפים מיום זה הם הכינה נחמה שסופרה בשבר אבוס תצפית ועוגיות ערב ב580
מימין-שבר אבוס מהחדב.
יומו השני של הטיול.
ביום השני החלטנו להעביר יום יחסית קליל(רק 14 ק"מ)
בכדי לנוח ולגם להנות מקצת זמן איכות עם המשפחה.
יצאונדרומה לכוון הרי המישר כשאנו רואים את הו מכביר רק מרחוק.
המשכנו לכוון הדרומי של הרי המישר ובמשך חצי יום נסינו לרדת לכוון נחל עשוש. בסופו של דבר מצאנו את הירידה רק לקראת צהריים.יצאנו לנחל עשוש שם פגשנו את אוהדי מוכר המים והליבה המהולל.
לאחר משחק פריזבי אימתני שנוהל ע"י בועז(ברנארד) וכיכב בו יהודה הקפצן.טיפסנו לעת ערב להר כיפה לשקיעה מדהימה ושוב הגענו מאוחר .הפעם ניסינו לעזור לחנב'ז לבשל לנו ארוחת ערב אך מצאנו עצמנו שוב מנגנים ושרים, בצר לנו.
מימין : איך יורדים מכאן? ( הרי המישר).
וביום השלישי פעמיים כי טוב.
ביום שלישי החלטנו לקום מוקדם בשביל לטפס לזריחה לנ.ג 529.
שלחנו את בועז(ברנארד) ומולי להכין לנו תה מבעוד מועד.
החוג יצא לדרכו וטיפס לגבעה 529 לקבל את פני החמה ולפתע גילה החוג כי הגבעה ריקה, אין תה ואין מלויים. לאחר הזריחה הגיעו מולי בועז ורישמן תוך שהם מכינים תה בהליכה בעוד הם מחפשים את הגבעה. אוי לבושות.
לאחר תה ודייסה המשכנו לטייל ,בלחץ, לנחל מפלים וערוץ האצבעות כשהפעם בועז נשאר מאחור עם הפצועים ומולי טייל את היום האחרון עד סופו לשם שינוי ולצערו.