משדה בוקר לעין תמר – לילה ויום

עניין

מסלול  לאורך 90 ק"מ שמתחיל ברכיבה בלילה לאור ירח ופנסים ומסתיים ברכיבה ביום בעין תמר שבכיכר סדום. הרכיבה בליל העוברת במכתש הגדול ובכביש מעלה עקרבים.

הירידה לעין צין
מידע

אורך המסלול: 90 ק"מ

זמן: לילה ועד 13 בצהריים למחרת

דרגת קושי : בינוני +

נקודת יציאה: קיבוץ שדה בוקר

נקודת סיום: עין תמר

לוגיסטיקה: כדאי  לדאוג לרכב מלווה בלילה.  אנחנו עצרנו למנוחה בתחתית מעלה עקרבים והיה קר מאד לפנות בוקר עד שהפציע השחר.

ציוד מיוחד: פנסים לרכיבת לילה, ביגוד חם

פורנו במורד נחל צין.
תיאור המסלול
יוצאים מן השער של הקיבוץ ולאחר 300 מטר פונים ימינה בדרך עפר שממשיכה בסמוך ללולים של הקיבוץ ובמקביל לכביש עד להתחברות לכניסה למרחב עם. מכאן עולים על הכביש הראשי עד לשלט המורה על מעלה אברהם. פונים ימינה וממשיכים לאורך הדרך המסומנת באדום . הדרך עוקפת את הבסיס הצבאי מדרום ומתחילה לטפס לכיוון שפת המכתש הגדול. הרכיבה לאור הירח והפנסים מכושפת וביחוד מהרגע שבו מגיעים לאנדרטה שבראש מעלה אברהם שממנה תצפית אל המכתש המואר באור חיוור. במספר קטעים יש לרדת בזהירות ואף ברגל, אך בסה"כ אין בעיה מיוחדת לרדת את המעלה בלילה. הדרך ממשיכה וחוצה את המכתש עד להתחברות עם הכביש החוצה את המכתש הגדול. ממשיכים ויורדים לחניון האיקלפיטוס למנוחה ותה חם.
גבי צין
מחניון האיקליפטוס מתחיל קטע רכיבת כביש. יוצאים מהמכתש ופונים שמאלה ולאחר ק"מ פונים שוב ימינה לכביש שמוביל למעלה עקרבים. הקטע היפה הוא מהפניה למכתש הקטן ועד לראש המעלה.
במורד נחל צין

השעה הייתה 2 לאחר חצות, הירח האיר באור חיוור את הכביש הצר שבצידו מדרון תלול.  רכסי ההרים והואדיות יצרו משחקים של אור וצל. מראש המעלה תצפית יפה אל כל העמק של נחל צין. צריך לרדת את הירידה בזהירות.

גבי שיש

ניתן להתמקם למנוחה קלה במיצד צפיר. אנחנו קוששנו מעט זרדים יבשים וניסינו להתחמם עד שהשחר עלה במזרח.  מתחתית מעלה עקרבים פונים לכיוון הדרך שיורדת לעין עקרבים ועין צין שיוצרים מעין נווה מדבר- חורשות דקלים ושיחי מלוח היוצרים סבך בלתי עביר ולכן צריך להיצמד כאן לשבילים המסומנים. חוצים הערוץ וממשיכים בדרך המסומנת באדום החוצה את הנחל מספר פעמים עד שמגיעים לגבי צין שבהם מים שמגיעים לכאן ממפעלי הפוספטים ולכן לא מומלץ להתרחץ בהם. לאחר גבי צין, נחל צין משנה כיון וממשיך צפונה למרגלות המצלעות של קמר חצרה.  עד לגבי שיש  החתורים  סלעי גיר לבנים.

עץ בגבי שיש
מגבי שיש  אנו המשכנו בערוץ נחל צין עד ההתחברות עם הדרך המסומנת בכחולץ זהו קטע רכיבה  יפה על חלוקי נחל שדורש מאמץ במספר קטעים. הדרך ממשיכה עוד כ- 2 ק"מ ואחר עוזבת את נחל צין ומטפסת למעלה עד לכביש הערבה. אנחנו המשכנו במורד נחל אביה ואמציה עד לעין תמר. אלו נחלים יחסית רחבים המתחתרים בתוך משקעי חוואר הלשון. אופציה טובה יותר היא להמשיך מעט צפונה ולרדת בשביל שנקרא חריץ בחוואר (מסומן במפת שבילנט- מדבר יהודה דרום). שמתחבר לכביש קילומטר וחצי צפונית לעין תמר. אורך השביל כ-13 ק"מ.